КРИТЕРИИ, ИНДИКАТОРИ И ПОДИНДИКАТОРИ
ОБЛАСТ „ОБРАЗОВАТЕЛЕН ПРОЦЕС“
преподавателската и възпитателската дейност; оценяването на резултатите от обучението, като се отчита индивидуалният напредък на всяко дете, подкрепата на децата със специални образователни потребности, взаимоотношенията между педагогическите специалисти и децата или учениците и превенцията срещу отпадане от системата на образованието
КРИТЕРИИ | ИНДИКАТОРИ | ПОДИНДИКАТОРИ | |
1. Ефективност на взаимодействието в процеса на обучението
|
1. Организация на педагогическата ситуация/урока и на производствената
практика |
1. Педагогическата ситуация/урокът съответства на планирането на дидактическата работа | |
2. Структурата на педагогическата ситуация/урока е ясна и обоснована в съответствие с очакваните резултати | |||
3. Учителят съобразява обема на образователното съдържание в педагогическата ситуация с възможностите на децата | 3. Учителят съобразява обема на учебното съдържание в урока с възможностите на учениците
|
||
4. Учителят съобразява организацията на педагогическата ситуация/урока с очакваните резултати и възможностите на физическата среда | |||
5. Създадена е организация за ефективно провеждане на производствената практика на учениците | |||
2. Използване на подходящи и разнообразни методи, подходи, техники и технологии на преподаване | 1. Учителят съчетава методи и подходи на преподаване по начин, който осигурява постигане на очакваните резултати | ||
2. Учителят съчетава методи на преподаване по начин, който осигурява формиране на ключови компетентности | |||
3. Учителят използва и изисква използването на терминология, която е съобразена с образователното/учебното съдържание и възрастта на децата/учениците. | |||
4. Използват се дидактически материали, техника, инструменти, материали и др. | |||
5. Учителят целесъобразно използва ИКТ ресурси в педагогическата ситуация/урока | |||
6. Учителят дава възможност на децата/учениците да използват ИКТ ресурси за образователни цели | |||
7. Учителят работи за изграждане на междупредметни връзки и връзки между отделните образователни направления | |||
3. Учителят демонстрира професионално поведение | 1. Учителят демонстрира презентационни умения, говори с подходяща сила и интонация | ||
2 Темпът на работа е съобразен с груповата динамика | |||
3 Учителят проявява професионално отношение и поведение | |||
4. Учителят използва и следи за спазването на нормите на българския книжовен език в процеса на обучение и общуване | |||
4. Прилагане на индивидуализиран подход | 1. Учителят съобразява дейностите в педагогическата ситуация/урока с индивидуалните възможности на децата/учениците | ||
2. Учителят проверява изпълнението на поставените задачи | |||
3. Учителят проследява усвояването на образователното/учебното съдържание от децата/учениците като акцентира на разбирането, а не на механичното възприемане и възпроизвеждане
|
|||
2. Ефективност на взаимодействието за личностно развитие на децата/учениците
|
1. Развитие на умения за учене
|
1. Учителят мотивира децата/учениците да участват активно в процеса на обучението | |
2. Миналият опит и знания на децата/учениците се използват за усвояване на нови знания | |||
3. Учителят възлага добре структурирани задачи, които затвърждават придобитите знания и задълбочават разбирането на образователното/ учебното съдържание | |||
4. Учителят реализира дейности за прилагане на новите знания и умения | |||
5. Учителят поставя задачи за търсене, извличане и използване на информация от различни източници, свързана с образователното/учебното съдържание | |||
6. Децата/учениците изразяват собствени идеи, мнения и/или правят изводи по темата на педагогическата ситуация/урока | |||
7. Децата/учениците имат възможност да представят по подходящ начин резултатите от работата си в хода на педагогическата ситуация/урока | |||
2. Развиване на умения у децата/учениците за самооценка, самокритичност и самоусъвършенстване
|
1. Децата/учениците демонстрират умения за самооценка на знания, умения и опит | ||
2. Учителят формира у децата/учениците умения за управление на собственото им образователно и професионално развитие
|
|||
3. С децата/учениците се работи за формиране и развиване на критично мислене
|
|||
4. С децата/учениците се работи за придобиване на умения за взимане на решения и поемане на отговорност за собствените действия | |||
3. Развиване на умения у децата/учениците за работа в екип | 1. Учителят организира децата/учениците да работят в екип/и според конкретните очаквани резултати | ||
2. Учителят променя броя и/или състава на екипите като децата/учениците имат възможност да изпълняват различни роли в екипа | |||
4. Ранно оценяване на развитието на детето и на риска от обучителни затруднения
(само за предучилищно образование)
|
1. Проведен е скрининг за определяне на риска от възникване на обучителни затруднения за децата на 3 г. – 3 год. и 6 месеца или оценка на риска от обучителни затруднения на 5 и 6 годишни деца, на които не е извършен скрининг
|
||
2. В детската градина/училището има обучени педагогически специалисти, осигурени са ресурси за ранното оценяване на развитието на детето и на риска от обучителни затруднения | |||
3. Родителите са информирани за резултатите от ранното оценяване на развитието на детето и на риска от обучителни затруднения | |||
5. Осигуряване на обща подкрепа | 1. Осъществяват се дейности за превенция на обучителните затруднения | ||
2. Родителите са информирани за ежеседмичните консултации по учебни предмети | |||
3. Родителите са осигурили присъствието на детето:
– в допълнителни модули (насочено към деца, за които българският език не е майчин или които не владеят добре български език); – за допълнително обучение по учебни предмети; – за превенция на обучителните затруднения и за дейности от общата подкрепа; – за превенция на насилието и преодоляване на проблемното поведение. |
|||
4. Учителите и другите педагогически специалисти работят екипно за обсъждане на дейностите за обща подкрепа | |||
5. Осигурено е допълнително обучение по учебни предмети | |||
6. Осигурено е допълнително консултиране по учебни предмети | |||
7. Осъществява се кариерно ориентиране на учениците. (чл. 178, ал. 1, т. 6 от ЗПУО, чл. 180) | |||
8. Провеждат се занимания по интереси на учениците (по смисъла на чл. 20 от Наредбата за приобщаващо образование) | |||
9. Провежда се логопедична работа | |||
6. Осигуряване на допълнителна подкрепа | 1. Проведена е оценка на индивидуалните потребности на детето/ученика за осигуряване на допълнителна подкрепа за личностно развитие | ||
2. Родителят е запознат с плана за подкрепа на детето/ученика, индивидуалния учебен план и индивидуалните учебни програми на ученици със специални образователни потребности и/или на ученици с изявени дарби | |||
3. Осигурени са дидактически ресурси и среда за работа според плана за подкрепа на детето/ученика | |||
4. Осигурени са адаптирани учебни програми и учебно съдържание, разумни улеснения, технически средства, специализирано оборудване и специализирана подкрепяща среда, методики и специалисти | |||
5. Работата на екипите за подкрепа за личностно развитие на детето или ученика при осигуряване на допълнителна подкрепа е ефективна | |||
3. Проследяване на напредъка на децата/учениците и оценяване на резултатите от обучението на учениците | 1. Резултати от външни оценявания, олимпиади, състезания и др. | 1. Резултати от национално външно оценяване в IV клас | |
2. Резултати от национално външно оценяване в VII клас | |||
3. Резултати от национално външно оценяване в X клас | |||
4. Постижения/резултати на децата/учениците от участие в олимпиади, състезания, конкурси и т.н.
|
|||
2. Резултати от държавни зрелостни изпити | 1. Резултати от държавни зрелостни изпити по български език и литература | ||
2. Резултати от държавни зрелостни изпити по учебен предмет по избор на ученика | |||
3. Резултати от държавен изпит за придобиване на професионална квалификация – по теория и практика на професията | |||
3. Проследяване нивото на усвояване на компетентности у децата/учениците | 1. Постиженията на детето се проследяват в началото и в края на учебното време по образователни направления и се използват за определяне на мерки за напредъка на децата | 1. Нивото на усвояване на компетентностите от учениците се проследява и се определят мерки за подобряване на образователните им резултати
|
|
2. Учителят използва различни начини за проследяване на напредъка на децата/учениците | |||
3. Педагогическите специалисти съвместно обсъждат и планират конкретни мерки за напредъка на децата/учениците | |||
4. Осигуряване на прозрачност и обективност на проследяване постиженията на децата в детската градина и процеса на оценяване в училище | 1. Учениците и родителите са запознати с критериите за оценяване на резултатите от обучението на учениците
|
||
2. Родителите са информирани за графика за провеждане на контролни и класни работи | |||
3. Учителят аргументира своята оценка | |||
4. Учителят информира родителите за резултатите от обучението на децата/учениците | |||
5. Прилагане на разнообразни видове и форми за оценяване в училище | 1. Учителят използва разнообразни видове и форми за оценяване на учениците | ||
2. Провежда се училищно външно оценяване (чл. 6, ал. 2, т. 2 и ал. 3, т. 3 от Наредба №11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците) | |||
3. Учителят използва оценяването за установяване на резултати от обучението, отстраняване на констатирани пропуски и мотивация за учене
|
|||
6. Поощряване на напредъка на децата/учениците | 1. Учителят има високи изисквания за постижения и създава стимули у децата/учениците да учат | ||
2. Учителят използва грешките на децата/учениците за поощряване на напредъка им | |||
3. Учителят дава обратна връзка на децата/учениците за постигнатите резултати в педагогическата ситуация/урока
|
|||
4. Социализация и възпитание в образователния процес | 1. Насоченост на педагогическата ситуация/урока към социализацията и възпитанието на детето/ученика | 1. Учителят подпомага адаптирането на децата/ учениците към образователната среда | |
2. В обучението са включени компоненти с възпитателно въздействие | |||
2. Поддържане на позитивна дисциплина | 1. Децата/учениците демонстрират поведенческа ангажираност и самодисциплина | ||
2. Няма прекъсване на педагогическата ситуация/урока поради нарушения на дисциплината | |||
3. Формиране и развитие на социални и граждански компетентности
|
1. С децата/учениците се работи за формиране и развиване на умения за управление на конфликти | ||
2. С децата/учениците се работи за формиране и развиване на умения за решаване на практически задачи | |||
3. У децата/учениците се насърчава толерантността | |||
4. Учителят работи за изграждане на активна гражданска позиция и национални ценности | |||
5. Учителят формира и развива интеркултурни компетентности у децата/учениците | |||
6. Учителят формира умения у децата/учениците за опазване и поддържане на устойчива околна среда | |||
7. Учителят формира умения за здравословен начин на живот у децата/учениците | |||
4. Създаване на условия за удовлетворяване на личностните, образователните и социалните потребности на децата/учениците | 1. Учителите организират изнесени обучения (извън класната стая – в парка, в музея и др.) | ||
2. Учителите организират екскурзии, посещения на културни, научни, обществени институции и събития за образователни цели | |||
3. Учителите реализират обучения с участието на гост-лектори (родители, общественици др.) | |||
4. Децата/учениците са стимулирани за участие в олимпиади, състезания, конкурси и др. | |||
5. Обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система
на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст
|
1. Ефективност на мерките за превенция | 1. Идентифицират се деца/ученици, които са необхванати, отпаднали или застрашени от отпадане
|
|
2. Осъществява се подкрепа на деца/ученици в риск от отпадане и от уязвими групи | |||
3. Осъществява се подкрепа при прехода от детска градина към училище, както и при прехода между отделните етапи в училище | |||
4. Целодневната организация на учебния ден в училище е ефективна | |||
5. Програмата за превенция на ранното напускане на образователната система е ефективна | |||
2. Ефективност на мерките за интервенция | 1. Работата с деца/ученици в риск от отпадане е ефективна | ||
2. Повишена е ангажираността на родителите за редовното посещаване на детската градина и училището от детето им | |||
3. Ефективност на мерките за компенсиране
(неприложимо за предучилищното образование) |
1. В училище се реинтегрират ученици, отпаднали от училище | ||
2. Училището осъществява обучение в различни форми при реинтегриране на ученици, отпаднали от училище | |||
3. Училището осигурява условия за валидиране на резултати от ученето | |||
4. Ефективност на взаимодействието между участниците в образователния процес за намаляване на отпадането от образователната система
|
1. Броят на отсъствията на деца/ученици в риск от отпадане е намалял | ||
2. Повишени са образователните резултати на ученици в риск от отпадане | |||
3. Делът на отпадналите от училището е намалял | |||
6. Степен на удовлетвореност от образователния процес | 1. Степен на удовлетвореност у учениците от образователния процес | ||
2. Степен на удовлетвореност у педагогическите специалисти от образователния процес | |||
3. Степен на удовлетвореност у родителите от образователния процес |
ОБЛАСТ „УПРАВЛЕНИЕ НА ИНСТИТУЦИЯТА“
управление на финансовите средства; управление на човешките ресурси; професионалните умения и компетентности на педагогическите специалисти; взаимодействията със заинтересованите страни и управлението на физическата среда
КРИТЕРИИ | ИНДИКАТОРИ | ПОДИНДИКАТОРИ |
1. Устойчиво развитие на детската градина/училището
|
1. Стратегически мениджмънт | 1. Стратегията за развитие на детската градина/училището отразява спецификите на институцията и отчита влиянието на външната среда |
2. Планът за действие към Стратегията за развитие на детската градина/училището съответства на целите и е заложено финансиране на дейностите | ||
3. Мерките за подобрение/актуализация на стратегията са определени съгласно отчета | ||
4. Екипът на детската градина/училището е включен в разработването на Стратегията за развитие на институцията и плана за изпълнението ѝ | ||
5. Екипът на детската градина/училището споделя мисията и визията | ||
2. Автономия на детската градина/училището
|
1. Детската градина/училището определя дейността си в правилник в съответствие със спецификата на институцията | |
2. Детската градина/училището избира организацията, методите и средствата на обучение за осигуряване на качествено образование, в т.ч. и прилагане на иновативни практики | ||
3. Детската градина/училището избира и утвърждава свои символи и ритуали
|
||
4. Училището определя профилите, професиите, учебните планове и учебните програми | ||
3.Оперативен мениджмънт | 1. Осигурени са ресурси и подходяща работна среда за ефективно изпълнение на съответната длъжност | |
2. Дейността на Педагогическия съвет допринася за постигане целите на институцията | ||
3. Директорът е осигурил ясни и прозрачни правила за координация и субординация | ||
4. Осъществява се системна контролна дейност и своевременна обратна връзка от директора и заместник-директора/ите | ||
5. Наблюдава се подобряване на резултатите чрез контролната дейност
|
||
6. В детската градина/училището се прилага система за заместване на отсъстващи учители | ||
7. В детската градина/училището са създадени условия за ефективно административно обслужване
|
||
4. Лидерство в училищната общност/общността на детската градина | 1. Директорът като лидер обединява и вдъхновява училищната общност/общността на детската градина | |
2. Директорът оказва подкрепа за успешна промяна, стимулира иновациите и творчеството | ||
3. Директорът създава условия за развитие на ръководни умения и лидерски компетентности сред педагогическите специалисти | ||
4. Екипът на детската градина/училището е мотивиран и проявява активност за изпълнение на целите на институцията | ||
5. Създадени са условия за действащи структури на ученическо самоуправление (Ученически съвет или други форми на ученическо представителство) | ||
6. Съществува лидерство сред учениците и подкрепа на техните инициативи за развитие на училището | ||
5. Екипна работа в детската градина/училището | 1. Развити са култура, структури и са създадени условия за професионален диалог и екипна работа между педагогическите специалисти | |
2. Педагогическите специалисти провеждат съвместни педагогически ситуации/уроци | ||
3. В детската градина/училището се осъществява обмяна на добри практики | ||
4. В детската градина/училището съществува практика на „отворени врати“ | ||
5. Взаимодействието между педагогическите специалисти и непедагогическия персонал е ефективно
|
||
2. Ефективно управление на ресурсите
|
1. Целесъобразно управление на финансовите ресурси за развитие на детската градина/училището | 1. Осигурено е финансиране на целите в Стратегията за развитие на детската градина/училището и в плана за изпълнението ѝ |
2. Планирани и реализирани са средства за подобряване на физическата среда | ||
3. Осигурено е финансиране за съвременни дидактически средства (книги, помагала, пособия, съоръжения, техника, материали и др.) | ||
4. Финансирани са дейности за подпомагане на равния достъп и за подкрепа за личностно развитие
|
||
5. Планираните и изразходваните годишни средства за квалификация на педагогическите специалисти осигуряват изпълнение на заложените цели и установените потребности | ||
6. Общественият съвет е съгласувал предложението на директора за разпределение на средствата от установеното към края на предходната година превишение на постъпленията над плащанията по бюджета на училището/детската градина | ||
2. Прозрачно управление на бюджета | 1. Утвърденият бюджет и отчетът за изпълнението му на детската градина/училището, прилагащи система на делегиран бюджет, са публикувани на интернет страницата (при липса на такава публикуването е на страницата на първостепенния разпоредител с бюджет) | |
2. Педагогическите специалисти и непедагогическият персонал са запознати с бюджета на детската градина/училището, както и с отчетите за неговото изпълнение | ||
3. Общественият съвет е дал становище за
разпределението на бюджета по дейности и размера на капиталовите разходи, както и за отчета за изпълнението му. |
||
3. Осигурени допълнителни средства за развитието на детската градина/училището | 1. Осигурените допълнителни средства по Национални програми допринасят за развитието на детската градина/училището | |
2. Осигурените допълнителни средства по проекти допринасят за развитието на детската градина/училището | ||
3. Осигурени са собствени приходи по чл. 293, ал. 1 от ЗПУО | ||
4. Привличане, мотивиране и задържане на педагогически специалисти в детската градина/училището
|
1. Прилагат се ясни и прозрачни правила и процедури за назначаване и освобождаване на педагогически специалисти | |
2. Директорът създава условия за подкрепа на педагогическите специалисти в професионалното им развитие | ||
3. Прилага се наставничеството за мотивиране и подкрепа на педагогическите специалисти в професионалното им развитие
|
||
4. Разпределят се ясни отговорности и се делегират допълнителни правомощия на педагогическите специалисти за постигане целите на детската градина/училището | ||
5. Разработени са показатели за оценяване на резултатите от труда на педагогическите специалисти, съобразени със спецификата на детската градина/училището | ||
6. Прилагат се правила за поощряване и награждаване на педагогическите специалисти с морални и материални награди | ||
5. Мотивиране и задържане на непедагогически персонал | 1. Прилагат се ясни и прозрачни правила и процедури за назначаване и освобождаване на непедагогическия персонал | |
2. Налични са ясни правила за изпълнение на задължения и отговорности на непедагогическия персонал, включително и за екипна дейност | ||
3. Непедагогическите специалисти се поощряват и награждават с морални и материални награди | ||
4. Планирана и реализирана е квалификация на непедагогическия персонал за ефективно изпълнение на задълженията
|
||
6. Насоченост на квалификацията на педагогическите специалисти към развитие на професионалните им умения и компетентности и към напредъка на децата/учениците | 1. Квалификацията на педагогическите специалисти съответства на политиките и приоритетите, определени в Стратегията за развитие на детската градина/училището и на установените потребности за професионално развитие | |
2. Педагогическите специалисти имат възможност за участие в международни и национални програми и проекти за професионално развитие | ||
3. Планирана е и е реализирана квалификация на педагогическите специалисти, насочена към прилагане на ИКТ в образователния процес | ||
4.Вътрешноинституционалната квалификация на педагогическите специалисти през последната учебна година е допринесла за професионалното им развитие | ||
5. Педагогическите специалисти прилагат в пряката си работа придобитите компетентности от квалификационната дейност | ||
3. Управление и развитие на физическата среда | 1. Безопасна и достъпна физическа среда | 1. Създадени са условия за равен достъп до образование за децата и учениците чрез осигуряване на достъпна архитектурна и физическа среда |
2. Прилага се ефективен пропускателен режим | ||
3. Осигурено е видеонаблюдение в сградата, на входа, в двора и в района на детската градина/училището | ||
4. Децата/учениците имат достъп до здравен кабинет и здравно обслужване | ||
5. Класните стаи/занималните са безопасни | ||
6. Кабинетите са безопасни | ||
7. Работилниците/лабораториите са безопасни | ||
8. Физкултурният салон е безопасен | ||
9. Спортните площадки/дворът са безопасни | ||
10. Осигурена е безопасност при работа в интернет | ||
11. Предприети са действия за обновяване, модернизиране и опазване на материалната база | ||
12. Осигурен е безопасен транспорт с училищен автобус | ||
13. В общежитието към училището се осигуряват условия за организиране и провеждане на самоподготовка, консултации по учебни предмети, индивидуална работа и занимания по интереси | ||
2. Функционална и модернизирана физическа среда
|
1. Класните стаи/занималните в детската градина/училището са оборудвани и се поддържат в съвременен и функционален вид | |
2. Кабинетите са оборудвани и се поддържат в съвременен и функционален вид | ||
3. Работилниците/лабораториите са оборудвани и се поддържат в съвременен и функционален вид | ||
4. Физкултурният салон е функционален и модернизиран | ||
5. Спортните площадки/игрищата са функционални и модернизирани | ||
6. Помещенията за приготвяне на храна, за организиране на хранене и местата за хранене са обзаведени, оборудвани и поддържани | ||
7. Създадена е организация за ефективно ползване на местата за хранене и/или спалните помещения/кътове за отдих | ||
8. Отдихът и физическата активност са организирани в помещения, различни от тези за дейностите за самоподготовка при целодневна организация на учебния ден в училище | ||
9. Спалните помещения са обзаведени и поддържани | ||
10. Осигурен е достъп до функционална библиотека и/или обособени кътове за четене
|
||
11. Сервизните помещения са обновени и поддържани | ||
3. Въвеждане на информационно-технологични ресурси
в цялостната дейност на детската градина/училището
|
1. Планирани са дейности за осигуряване на
информационно-технологични ресурси в цялостната дейност на институцията |
|
2. Осигурени са ИКТ за образователния процес | ||
3. Осигурени са ИКТ в административната дейност | ||
4. ИКТ се използват целесъобразно в административната дейност на детската градина/училището | ||
4. Развитие на институционалната култура в детската градина/училището | 1. Изграждане на позитивна среда в детската
градина/училището
|
1. Съвместно договорените правила и ценности осигуряват позитивна дисциплина, споделени са и се спазват |
2. В институцията се прилага Етичен кодекс на училищната общност | ||
3. Училищният екип/екипът на детската градина има формирани умения за управление и справяне с конфликти | ||
4. Прилага се система от дежурства с цел поддържане на сигурна среда | ||
5. Децата/учениците се поощряват с материални и морални награди | ||
6. Учениците получават стипендии за постигнати образователни резултати | ||
7. Наложените санкции на учениците са ефективни | ||
2. Политики на детската градина/училището за развиване на социални и граждански компетентности
|
1. Формират се демократични ценности чрез дейности, съобразени с интересите, възрастта на децата/учениците, средата и спецификата на детската градина/училището | |
2. Утвърдена е институционална политика, насочена към изграждане и поддържане на национални и колективни ценности, включително в интеркултурна среда | ||
3. В детската градина/училището се реализират инициативи, подкрепящи спорта, здравето и опазването на околната среда | ||
4. В детската градина/училището се организират и провеждат дейности, утвърждаващи правата на човека и развиващи социална чувствителност | ||
5. В детската градина/училището се реализират събития за утвърждаване и популяризиране на училищни ценности и традиции | ||
6. В детската градина/училището се реализират доброволчески инициативи | ||
7. В училището са установени демократични практики, свързани с младежко лидерство | ||
8. Личности, завършили училището и/или обществено изявени личности, са въвлечени активно в училищния живот/в живота на детската градина | ||
3. Ефективност на системата за интервенция и подкрепа при прояви на тормоз и насилие | 1. Създадена е система за интервенция и подкрепа при прояви на тормоз и насилие
|
|
2. Осъществяват се съвместни действия с външни специалисти на ниво детска градина/училище при прояви на тормоз и насилие | ||
4. Публичност на дейността на детската градина/училището | 1. Интернет страницата на институцията съдържа актуална информация | |
2. Реализират се дейности за популяризиране на детската градина/училището | ||
3. Налични са информационни материали в детската градина/училището с актуално съдържание информация | ||
5. Управлениe на партньорства
|
1. Проактивност на директора | 1. Установени са партньорства за постигане целите на институцията |
2. Установените партньорства се развиват устойчиво | ||
3. Настоятелството има принос за развитието на детската градина/училището | ||
2. Взаимодействие с родителите
|
1. Създадени са условия за пряка комуникация (срещи, консултации и т.н.) | |
2. Налични са възможности за комуникация с родителите чрез технологиите | ||
3. Осъществява се ефективна, своевременна комуникация между родителите и другите участници в образователния процес (директор, ученици, педагогически специалисти) | ||
4. Родителите са привлечени в дейности на образователната институция | ||
5. Осъществява се партньорство с родителите по превенция на насилието и тормоза | ||
3. Ефективност на взаимодействието със заинтересованите страни | 1. Взаимодействието със заинтересованите страни допринася за повишаване качеството на образователния процес | |
2. Дейностите със заинтересованите страни създават условия за подкрепа на изявата в областта на науката, културата, изкуството, спорта и други | ||
3. Създадени са условия за конструктивен социален диалог | ||
Степен на удовлетвореност от управлението на институцията | 1. Степен на удовлетвореност у учениците от управлението на институцията | |
2. Степен на удовлетвореност у педагогическите специалисти от управлението на институцията | ||
3. Степен на удовлетвореност у родителите от управлението на институцията |