Директорът на Националния инспекторат по образованието и водещи външни инспектори към НИО взеха участие на 4.12. 2019 г. в представянето на проект към програма Еразъм+ на тема: „Множествената интелигентност- нов подход за ефективно образование“. Фондация ГИС-Трансфер център с основни учредители БАН и Технически университет София като водеща организация, в партньорство с образователни и изследователски институции от Франция, Италия , Испания и Гърция, запознаха образователните експерти с опита на Франция при разработване на тази методология и показаха практически техники за преподаватели в началния курс на образование и в детските градини от Лабораторията по невронауки и образование в Страсбург . Бяха представени и получените резултати от проведеното 5 годишно експериментално обучение в училища и детски градини във Франция.
Проектът ще работи за представяне и доразвиване на иновативната методология за образование, основана на теорията на Хауърд Ърл Гарднър – американски психолог на развитието и професор по когнитивно познание и развитие в Харвардското университетско училище за образование. Един от водещите учени на нашето време, той изнася лекции по цял свят. Носител е на многобройни престижни награди. Гарднър е написал стотици научни статии и тридесет книги, преведени на повече от тридесет езика. В своята книга „ Теория за множествената интелигентност“ (1983 г.) американският психолог опровергава традиционното психометрично схващане относно интелигентността. Според него не съществува единна интелигентност, която да е в състояние да бъде измерена чрез стандартните IQ тестове. Напротив, съществуват множество интелигентности, които са независими една от друга. Според автора всички човешки същества притежават всички типове интелигентност, но в различна степен.
Презентация от срещата може да видите тук: prezentatsia_IlianaJekov